Ana içeriğe atla

İnsan soyunun geleceğe temiz ve pak olarak taşınabilmesi için aile zorunludur

Aile, hayırlı evlâtlar istenen bir yuvadır. İnsan soyunun geleceğe temiz ve pâk olarak taşınabilmesi için de aile zorunludur. Yavrusu olunca kadın, “anne” olur. Onu bağrına bastığı an öylesine şefkat doludur ki Rabbin, kullarına karşı merhametini hatırlatır Peygamberimize. Taşıdığı, doğurduğu, doyurduğu bu küçük canı kendisine tercih eder ve ondan ayrılmaya dayanamaz.Öyle bir bağdır ki aralarındaki, bu bağı koparanları şiddetle uyarır Peygamberimiz: “Anne ile evlâdının arasını ayıranın, Allah da kıyamet günü sevdikleriyle arasını ayırır.Ve öyle bir an gelir ki anne, ağzına atmak üzere olduğu hurmayı kendisinden isteyen yavrularına kıyamayıp bölüştürür de, bu davranışı ile cenneti kazanır. Anne fedakârdır; emeğinin hesabını tutmaz. Sevgi doludur; yüreğinin kapısını kapamaz. Affedicidir; kucağından geri çevirmez. Annenin adımları cennete öylesine yakındır ki Peygamber Efendimiz ona hizmeti cihad olarak adlandırmaktan çekinmez.Aynı dini paylaşmasalar bile inanan bir evlâttan, annesine sırtını dönmemesini, ona karşı izzet ve ikramda kusur etmemesini bekler. Çünkü anne, Peygamberimizin dilinde, “kendisi ile güzel bir ilişki kurulmasını en çok hak eden kimse” konumundadır. Sevgili Peygamberimiz Allah'ın, annelere isyanı haram kıldığını söylerken anlamsız tartışmalardan ve sonu gelmeyen husumetlerden anneyi korumak ister. Ve yavrusu olunca, “baba” olur erkek. Artık kıyamete kadar onun adıyla anılacak, ona ait bir can vardır. “Ailenin senin üzerinde hakkı var diye uyaran Peygamberi'nin kendisine yüklediği sorumluluğu yerine getirebilmek için çırpınmaya başlar. Bir taraftan eline geçen nimeti, kendisi faydalandıktan sonra önce ailesi ile bölüşmeli ve evine iyilik taşımalıdır. Diğer taraftan, her türlü kötülüğü yuvasından uzak tutmak için çabalamalı, bu uğurda canını bile verse şehit olacağı müjdesini kulak ardı etmemelidir... Ailesinin işlerini bizzat üstlenen Yüce Peygamber'i örnek edinen babanın çalışması karşılıksız kalmaz elbette. Resûl-i Ekrem.Allah rızasını umarak ailen için yaptığın her harcamadan muhakkak ecir alırsın, eşinin ağzına koyduğun bir lokmadan bile sözleriyle babanın bu çalışmasının mükâfatlandıracağını müjdeler. Ama mesuliyet sadece ev halkının karnını doyurup sırtını giydirmekle bitmez ki... Kendisinden sonra evlâtlarını başkalarına el açacak kadar perişan bir konumda bırakmaması istenen baba, aynı zamanda onları, huzuru besleyen hayırlı birer fert olarak yetiştirip topluma sunmalıdır. Efendimizin ifade buyurduğu üzere: “Hiçbir baba çocuğuna güzel terbiyeden daha kıymetli bir bağışta bulunmamıştır. Aile için baba aynı zamanda saygıdır, güvendir, rahmettir. Peygamberimizin öğüdü ile eve girerken selâm verip bereketi davet eden bir babanın nezaketi, merhametin de ilk adımıdır. Aynı şekilde ev halkı arasında adaleti gözeten insaflı babayı, kıyamet günü Allah nurdan koltuklara oturtacaktır. Efendimiz babaların duasının mutlaka kabul olunacağını bildirmiştir. Anne ve babanın elinde çocuk nadide bir emanettir. Bugüne aitmiş gibi görünse de aslında yarınlar için hazırlanması gereken bir emanet... Hassas, kırılgan, ilgiye ve sevgiye ihtiyacı hiç bitmeyen bir candır. Bir imtihandır yavru; sonuçta büyük mükâfatı kazanmak isteyenin hayli emek sarf etmesini gerektiren bir imtihan... Anne babanın çocukları için göstermeleri gereken itina, daha yavrunun ilk hücreleri bile oluşmadan evvel, şeytanın ondan uzak olması için dua etmeleriyle başlaması dikkat çekicidir. Bu yüzden anne baba, bebek dünyaya geldiğinde kız erkek ayrımı yapmak gibi câhiliye âdetlerinden uzak durarak onu ilâhî bir lütuf olarak görmelidir. Kızı olunca öfkeden yüzü kapkara kesilen ama oğlu olunca bayram eden kara cahillerden olmamalıdır.Bu nimeti bahşeden Rablerine şükürlerinin nişanesi olarak anne babalar akika kurbanı kesebilir, ona güzel bir isim verir ve böylece onun hayatının ilk günlerine bereket dolu dualarla başlamasını sağlayabilirler. Peygamber Efendimizin, “Her doğan fıtrat üzere doğar. Sonra anne babası onu Yahudi, Hıristiyan ya da Mecûsî yapar.” ifadesi, ebeveynin çocuk üzerindeki kalıcı tesirini açık bir dille özetler. İşlenmeye hazır bir cevher olan insan yavrusu, iyiyi kabul etmeye ve güzeli benimsemeye daha doğuştan gönüllüdür. Onun, gözünü açtığı bu yeni âlem ile sağlıklı ilişkiler geliştirebilen erdemli bir kişilik edinmesi, anne babasının kucağında gerçekleşecektir. Aynı zamanda kendisini hidayete ve doğru yola ulaştıracak dinî tercihinin temeli de aile ocağında şekillenecektir. Peygamberimiz, bebeklikte merhamet, çocuklukta sevgi ve delikanlılıkta anlayış ile büyütülen evlâdın saygı ve uzlaşı sonucu alınan bir kararla evlendirilmesini tavsiye etmiştir. Boşanmak elbette arzu edilmeyen bir durumdur.Allah Resûlü, boşanarak açıkta kalan kız çocuğunu bağrına basan ve geçimini üstlenen aileyi müjdelemiş ve en hayırlı harcamanın onun geçimi için yapılan harcama olduğunu söylemiştir: “Size en değerli sadakadan bahsedeyim mi? (Kocasının evinden ayrılarak) senden başka kazancını sağlayacak kimse olmadığı için sana (baba evine) sığınmış kızın (için harcadığın nafaka en faziletli sadakadır).”

Yorumlar

Çok okunanlar

Rüyada kusmak rüyada kusmak görmek

Rüyada kusmak ne demek,rüyada kusmak nerüyada kusmak neye çıkarrüyada kusmak neye işarettirrüyada kusmak neye yorumlanır *** Seyyid Süleyman: Rüyasında kolaylıkla kustuğunu gören, tevbe eder. Allah-ü Teala'ya yönelir yahut hakkı sahibine verir. Müşkülatla (zorluk çekerek) kusmak; eziyete delalet-tir. Bu rüyayı gören, hastaysa; vefat eder. Hamileyse çocuk düşer. Kustuğunu yiyen, sözünden döner. Bağışladığını geri alır. Bir rivayete göre rüya, cimrilikle yorumlanır. Kusmak istediği halde kusamamak tevbede güçlüktür. Rüya sahibi tevbe etse de günah işlemeye devam eder.Kusmak istediği halde, kusamadığını yahutta ağzından tiksinilecek bir şey çıktığını gören, hastalanır. Kusmuğunu balgam zannedip ağzında tutan, borcunu vermez. Bal kusan, tevbe eder, sağlıklı yaşar. Kustuğu şey siyahsa, üzüntüden kurtulur. Karnındaki şeylerin hepsini kusan, helak olur.Cafer-i Sadık, bu rüyayı şunlarla yorumluyor: Tevbe, pişmanlık, zarar, selamet, emaneti iade, darlık, sıkıntı, müşkülat. Oruçlu o

Rüyada zeytin görmek

Rüyada zeytin görmek. rüyada zeytin görmek ne demek.rüyada zeytin görmek almak.rüyada zeytin görmek anlamı.rüyada zeytin ağacı görmek.rüyada zeytin aldığını görmek.rüyada zeytin ağacı görmek nedir.rüyada zeytin ağacı görmek ne demektir *** Seyyid Süleyman: Sarı zeytin, üzüntü, yeşil zeytin; mal ve mal kaybı, siyah zeytin ise, ölüm ve zarardır. Zeytin yediğini gören dindarsa; mala kavuşur. Günahkarsa, üzüntüye düşer. Kırılmış yahut ezilmiş zeytin; bazı tabirciler için iyi bazıları için kötüdür. Bir mahalde küme halinde birikmiş zeytin görmek; ibadete delalet eder.Cabir'ül Mağribi şöyle diyor: Ekmekle zeytin yediğini gören, bir fayda sağlar. Sarı zeytin yiyenin eline mal geçer. Fakat, sonra sarfeder. Siyah zeytin; üzüntü ve fesattır. *** Nablusi: Rüyada görülen zeytin, mal ve eşyadır. Zeytin ağacı aile ve çocukları için mübarek bir adamdır.Bazı tabirciler, zeytin ağacı, şerefli bir kadın yahut ileride reis olacak bir çocuktur, ya da yüksek bir mevkidir, dediler.Sarı zeytin, d

Rüyada üzüm görmek

Rüyada üzüm görmek. rüyada üzüm görmek yemek. rüyada üzüm görmek diyanet. rüyada üzüm görmek ama yememek. rüyada üzüm görmek anlamı. rüyada üzüm asması görmek. rüyada üzüm ağacı görmekrüyada üzüm aldığını görmekrüyada üzüm asma görmekrüyada üzüm ağaçları görmekrüyada üzüm asmaları görmekrüyada üzüm arısı görmekrüyada üzüm bağı görmekrüyada üzüm bahçesi görmekrüyada üzüm bağ görmek Seyyid Süleyman: Danyal (A.S.)'a göre üzüm hayır ve helal maldır. Mevsiminde siyah üzüm yemek; üzüntü, mevsimi dışında yemek; hastalıktır.Bazı tabirciler, mevsimi haricinde siyah üzüm yemeyi, her tanesi bir değnek hesabı olmak üzere dayakla yorumlamışlardır. Vaktine beyaz üzüm yemek; hayır, menfaat ve murattır. Vakti dışında beyaz üzüm yemek; şayet rüyada hayra delalet eden bir şey varsa; helal mala işarettir. Kırmızı üzümün tabiri de böyledir.Kirmani diyor ki: Mevsiminde siyah üzüm görmek; iyidir. Bir rivayete göre vakti dışında siyah üzüm görmek; korku, üzüntü ve hastalıktır. Beyaz üzüm; mevsim

Rüyada koyun görmek

Rüyada yada koyun görmek ne demek rüyada koyun görmek ne anlama geliyo rüyada koyun görmek neye işarettirrüyada koyun görmek neye gelirrüyada koyun görmek neye delalettirrüyada koyun görmek neye delaletrüyada koyun sürüsü görmek neye işarettirrüyada koyun yünü görmek neye işarettirrüyada koyun sürüsü görmek neye delalettir ************************************************************************* Seyyid Süleyman: Kirmani demiştir ki: Rüyada koç görmek; iri, kuvvetli ve muhterem bir adamla tabir olunur. Bir koç bulduğunu veya kendisine verildiğini gören, böyle bir zatla arkadaş olur. Koça binerek istediği gibi sevkettiğini gören, iri bir adamı hükmü ve nüfuzu (tesiri) altına alır. Koçun kendisinin üzerine bindiğini gören, kuvvetli bir adamın nüfuzuna girer. Koçun boynuzunu yahut boynuzlarını kıran, büyük bir adamı mağlup eder. Koçun boynuzlarının uzaması, rüya sahibinin iyi haline işarettir. Koçun ölmesi mühim bir şahsiyetin vefatına işarettir. Koçun kesilerek pay edildiğini görmek

Evlilik karı koca anlamlı sözleri

kaç evlilik yapacaksınevlilikten kaç ay sonra hamile kalınırevlilikte kaç günde bir ilişkiye girilirevlilik kaç yaşında olmalıevlilik kaç paraya mal olurevlilik kaç paraya mal olur 2015evlilikte kaç yaş fark olmalıevlilik kaç yılda otururevlilik kaç yaşında olurevlilikten kaç gün sonra hamile kalınırevlilikte kaçıncı yıl altın yıldırevlilik kaçıncı evdeceyda düvenci kaçıncı evlilik **************************************************** Evliliğin sessiz ve sakin sürmesi için ya koca sağır ya da kadın dilsiz olmalı…Miguel de Cervantes

Rüyada at görmek

Rüyada at görmek ne d emek,rüyada at görmek ne anlama gelir,rüyada at görmek neye işarettir,rüyada at görmek neye işaret,rüy,ada at görmek neye yorumlanır,rüyada at görmek neye delalet eder,rüyada at görmek neye delalettirrüyada beyaz at görmek neye işarettir,rüyada siyh at görmek neye işarettir,rüyada kahverengi at görmek neye işarettir. ************************************************************************** Seyyid Süleyman: Danyal (A.S.) demiştir ki: At görmek, şeref ve mevkidir. Atın takımlarındaki noksanlık, şerefte noksanlıktır. Atın kuyruğunun uzaması, kıllarının artması; rüya sahibinin yardımcılarının fazlalaşmasına işarettir. Bunun aksi ise hizmetkarların azalacağına delildir. Atın organlarında bir kusur görenin, itibarı azalır. Kanatlı bir ata binerek uçan, dünya ve ahirette şerefe nail olur. Bir rivayete göre yola gider.Kirmani diyor ki: Rüyasında eğeri ve gemi mevcut, güzel bir ata binerek aheste aheste giden, büyük şeref kazanır. Bindiği atın takımlarındaki noksan

İman şartları nelerdir

iman şartları kaç tanedir, iman şartları nelerdir İmanın Şartları:*1*Allah'a inanmak *2* Meleklere inanmak *3*Kitaplara inanmak *4* Peygamberlere inanmak *5*Ahiret hayatına inanmak *6*Kaderin, hayrın ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak

Rüyada abdest almak diyanet rüya tabiri

Diyanet rüya tabiri. Bir kimse rüyasında caiz olan bir su ile abdest üzerine abdest aldığını görse; nur üzerine nura ve o kimsenin gönlünün aydınlığına delâlet eder. Çünkü Hz. Peygamber (as) "Abdest üzerine abdest almak nurdur." buyurmuştur. Bir kimsenin rüyasında temiz bir su ile abdest aldığını görmesi; o kimsenin istek ve arzularına kavuşacağına işaret eder Bir kimsenin rüyasında sudan başka (süt, ayran, çay ve benzeri) şeylerle abdest aldığını görmesi; o kimsenin borç altına gireceğine, kişinin rüyasında pis bir su ile abdest aldığını görmesi de yine o kimse nin borç altına gireceğine yorumlanır. Rüyada yarım bir abdest alındığının görülmesi; geçici bir sıkıntıya maruz kalınacağı ile tabir edilir. Bir kimsenin rüyasında namaz kılmak maksadıyla abdest aldığını görmesi; o kimsenin çekindiği bir düşmanından dolayı Allah Teâlâ'nın himayesinde olduğuna yorumlanır. Rüyasında abdest alıp namaz kıldığını gören kimsenin keder ve üzüntülerinden  kurtulacağına ve dolayısıyla All